W szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Wilczynie udzielana jest w oparciu o Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. ( DZ.U poz.1903).
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielona uczniowiw szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole, w celu wspierania potencjału rozwojowego ucznia i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w zyciu szkoły oraz środowisku społecznym. W szkole pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana w trakcie bieżącej pracy zuczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, m.in. w formie:
- zajęć rozwijających uzdolnienia,
- zajęć dydaktyczno – wyrównawczych,
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne,
- zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
- zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
- porad i konsultacji;
- warsztatów;
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna udzielana w szkole rodzicomuczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększenia efektywności pomocy udzielanej uczniom.
W szkole pomoc psychologiczno- pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie:
- porad;
- konsultacji;
- warsztatów i szkoleń;
Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole jest dobrowolne i nieodpłatne